loading...
مذهبی و قرآنی
علی نعمتی بازدید : 61 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (0)

ترجمه آثار، تاليف کتب، تهيه آماري‌هاي مستند و دقيق از اين گروه‌ها و حاميان و فعاليت‌هاي آنها، تهيه گزارش و فيلم و بالا بردن سطح آگاهي‌هاي مردم و خصوصا دانش‌آموزان و دانشجويان، از اهم نيازهاي جامعه کنوني ماست. براي مسلح شدن و مقابله با اين امواج، نخستين گام شناخت دقيق آنها از راه تهيه گزارش از کميت و کيفيت رشد آنها، شناخت نحوه عضوگيري، تبليغات، شعارها و آموزه‌هاي آنان در ظاهر و خفاست.

گام دوم تحليل يافته‌ها و شمارش نقاط ضعف و قوت آنها و يافتن معادل و برابر آموزه‌هاي مثبت آنان در ميان مفاهيم غني دين اسلام است.

گام سوم بسط و ارائه نقاط مثبت و نشان‌دادن ضعف و زشتي نقاط منفي است. مشکلات، خلاها و نقص‌هاي نسل جديد را بايد با استفاده از شيوه‌ها و ابزارهاي روز بر طرف کرد تا با يک برنامه‌ريزي اساسي و منسجم، زمينه‌هاي هدايت و دوري از گمراهي جوانان را فراهم کرد.

شيطان‌پرستي انواع متعددي دارد که در اين‌جا به بررسي دو گروه مي‌پردازيم:

الف) شيطان‌پرستي قديمي يا يزيديان؛ ب) شيطان‌پرستي جديد يا کليساي شيطان. اين دو گروه، گرچه تفاوت‌هاي بسياري با يکديگر دارند اما از جهاتي هم به يکديگر شبيه اند؛ از جمله اين که به شيطان احترام مي‌گذارند.

کتاب حاضر در دو بخش و چند گفتار، به نقد و بررسي فرقه ضاله شيطان‌پرستي مي پردازد.

در بخش نخست با عنوان «گروه يزيديان يا شيطان‌پرستان قديمي»، عقايد، تکاليف و آداب و رسوم و کتب مقدس آنها ذکر و بررسي شده است.

در بخش دوم «شيطان‌پرستي جديد» و گروه کليساي شيطان که در قرن بيستم ظهور کرده در ضمن چند گفتار طرح و بررسي شده است.

نقد و بررسي آيين شيطان‌پرستي

نويسنده اين اثر، در گفتار اول پس از تعريف کليساي شيطان به عنوان ديني مختلط از فلسفه لذت پرستانه و اعمال جادوگرانه، به چگونگي پيدايش اين گروه، بيان زندگي موسس آن آنتوان زندر لوي و زندگي نامه مرلين منسون، يکي از شيطان پرستان معروف پرداخته است.وي در پايان اين گفتار انجيل شيطان پرستان، کليساي شيطان، کشورهاي داراي کليساي شيطان و کتاب سياه شيطان به عنوان مقدس ترين کتاب آنها را معرفي کرده است. به اعتقاد نويسنده کتاب، کشورهاي آمريکا، ايتاليا، انگليس، آلمان و چين داراي بيشترين کليساهاي شيطان مي باشند.

مولف اثر در گفتار دوم، به بيان اعمال و زمان برگزاري مراسم شيطان پرستي مانند مراسم قرباني کردن، مراسم کسب قدرت تاريکي، مراسم پيوستن عضو جديد و مراسم نماز جماعت سياه که معروف ترين مراسم آنها است، مي پردازد. در ادامه جشن هالوين که در شب 31 اکتبر برگزار مي شود، به عنوان زيربناي شيطاني و بت پرستي، تبيين مي کند. وي در پايان اين فصل عدد شش را به عنوان عدد شيطان، رنگ شيطان، نماد شيطان، نماد انساني شيطان، نماد عبادتگاه شيطان و نماد نجومي شيطان مي پردازد.نويسنده در گفتار سوم، به 9 اصل عقيدتي کليساي شيطان اشاره و نقدهايي را بر آن وارد مي کند.

اين 9 اصل عقيدتي آنها عبارت است از:

شيطان نماد وجود، زندگي شاداب و مادي است، نه خوابي ناچيز و معنوي (امور معنوي و غير مادي توهم و تظاهر است.)

شيطان مي گويد: کم عقلي و بي عفتي بهتر از رياکاري و خود فريبي است.

شيطان، سمبل انتقام جويي است، نه گرداندن آن طرف صورت. (اشاره به رفتار محبت آميز مسيحيان دارد.)

شيطان، انسان را با ديگر حيوانات کاملاهمانند مي داند، گاه بهتر و اغلب بدتر از آن حيواني که بر چهار دست و پا راه مي رود.

شيطان، تمام آنچه که گناه ناميده شده، مايه خرسندي، مسرت رواني، آرامش فکري و عاطفي مي داند.

شيطان بهترين دوست کليساست، چرا که در ميان تمام اين سال ها وجود شيطان دليل ماندگاري کليساها است .

وي در ادامه، يازده قانون مهم شيطان پرستي و با توجه به بعضي منابع بيست قانون ، حقوق بشر در آيين شيطان پرستي، اشاره و ملاحظات و نقدهايي را بر آن وارد مي کند. با توجه به اينکه مباني شيطان پرستي مبتني بر اومانيسم و ليبراليسم است، مولف به بررسي آنها مي پردازد. چهار مولفه خردگرايي، آزادي خواهي، تساهل و تسامح در دين و سکولاريسم از مولفه هاي اصلي اومانيسم مي باشند. از ديگر بحث هاي اين فصل، رابطه صهيونيسم و شيطان پرستي مي باشد که مولف به ذکر 12 نکته در اين باره مي پردازد.

مولف ضمن برشمردن پنج عامل حل نکردن معماي آفرينش، جهل و ترس از مرگ، ماندن در شک، ماده گرايي و شکست در اهداف زندگي، به عنوان علل گرايش به پوچ گرايي، به ارزيابي و نقد آن مي پردازد.

وي در پايان به وضعيت شيطان پرستان در ايران مي پردازد و فعاليت آنان را پنج محور تحرک در اينترنت، ترويج نمادها، ترويج متاليکا، پارتي هاي شبانه و همکاري با سلطنت طلب ها ذکر مي کند.در گفتار چهارم، مولف تعدادي از علائم شيطان پرستي را همراه با توضيحاتي ذکر مي کند. نويسنده معتقد است که استفاده از اين علائم حامل يک پيام فرهنگي و طرز فکر مي باشد.در گفتار پنجم، به تاثير شيطان پرستان بر موسيقي غرب و بويژه آمريکا اشاره مي شود. مولف در اين گفتار به معرفي انواع موسيقي هاي شيطاني همچون موسيقي متال و راک پرداخته و در آخر اين گفتار تصاوير و نقوش مبتذل بر روي البسه تشريح و تبيين مي کند. وي معتقد است مضامين بسياري از اشعار آنان، پوچ گرايي نيچه مي باشد.مولف ضمن برشمردن پنج عامل حل نکردن معماي آفرينش، جهل و ترس از مرگ، ماندن در شک، ماده گرايي و شکست در اهداف زندگي، به عنوان علل گرايش به پوچ گرايي، به ارزيابي و نقد آن مي پردازد.از ديگر بحث هاي اين گفتار تاثير موسيقي بر روح و روايات از روايات ديني و ديدگاه پنج تن از دانشمندان جهان همچون علامه جعفري و کانت درباره ضررهاي موسيقي مي باشد.در گفتار ششم، مولف بعضي از اشعار موسيقي هاي گروه هاي متال را به عنوان نمونه متن موسيقي شيطا ن پرستان ذکر مي کند.

نعت فيلم وسينما يکي از ابزارهاي مهم و تاثيرگذار شيطان پرستان مي باشد. مولف در گفتار پاياني، به بررسي وضعيت فيلم سازي درباره ترويج آموزه هاي اين فرقه مي پردازد. به اعتقاد وي يکي از زمينه هاي به تصوير کشاندن شيطان در هاليوود، قرائت هاي جديد از کتاب مقدس، بخصوص از مکاشفات يوحنا مي باشد. آنها سعي دارند در فيلم هايشان مسائلي چون قدرت مندي شيطان، انکار دين، عدم امکان مقابله با شيطان و لزوم تسليم در برابر او، لزوم عصيان و دامن زدن به زشتي ها را به مخاطبين خود القاء کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    روابط عومی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 3
  • بازدید سال : 227
  • بازدید کلی : 1,608
  • اطلاعات جدید